Leta i den här bloggen

tisdag 15 november 2016

Egen suverän hårinpackning - världens enklaste!



Lite tips har ni fått tidigare om diverse hemmafixade skönhetsprodukter, som är lätt grejat, oftast med det man har hemma i basskafferiet.  Här kommer nästa tips: hårinpackning.


Jag har kort och tunt hår, det räckte med halva denna satsen för mig. Har du normalmycket hår så är mitt råd att följa de här mängderna nedan, så att det räcker till hela håret.

´
4 tsk honung

2 tsk äppelcidervinäger

2 tsk olivolja



Blanda dessa tre ingredienser så att det är en slät massa.    

Massera in i torrt, otvättat hår.   Börja i skalpen och dra och massera ut i längderna.

Låt sedan sitta i och verka ca 30-60 minuter.

Skölj ur och tvätta håret med ditt schampo som vanligt.

Mitt tunna och fina hår mådde riktigt bra av denna inpackning, så jag hoppas det kan vara till någon glädje även för dig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar